შეფასების კომპონენტები

შეფასების კრიტერიუმები

პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პროექტის შეფასების რუბრიკა
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
შემაჯამებელი დავალების რუბრიკა
მოსწავლის შეფასების რუბრიკა
განმვითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასების აღწერილობა
ჯგუფური მუშაობის შეფასების ცხრილი



პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკა
 ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ნული ან ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი. მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.

საინტერესო შესავალი
1
კვლევების ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
1
შემოქმედებითი უნარი
1
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
0
თემის გასაგებად წარმოდგენა
0
საუბარი( გამართულობა,ტემბრი)
1
თვალსაჩინოების გამოყენება
0
აუდიტორიასთან კონტაქტი
1
ინფორმაციის  ფლობის უნარი
1
დროის ლიმიტის დაცვა
0
ჯამი
6
პროექტის შეფასების რუბრიკა
მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით  მოხდება მოგროვილი ქულების ათ  ქულიან შეფასებაზე გადაყვანა

ელემენტარული
1 ქულა
მისაღები
2 ქულა
ოსტატური
3ქულა
1.მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები
2.ორგანიზებულობა
სუსტად ორგანიზებული,არ არის იდეებს შორის ლოგიკური კავშირი
გააზრებულია თანმიმდევრულობა,კავშირი იდეებს შორის არის მარტივი
ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე
3.შინაარსის კორექტულობა
გხვდება მცდარი ინფორმაცია,შეყავს მსმენელი შეცდომაში
ზოგიერთი  შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაცია
ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4. ენობრივი გამართულობა
ენობრივად გაუმართავი,
ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართულია,დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.კვლევა
კვლევა არაეფექტურია,
გამოყენებული წყარო არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირული
კვლევა დაგეგმილია,სეზრუდულია წყაროები,ანალიზი მისაღებია
კვლევა სწორად არის დაგეგმილი,გამოყენებულია არაერთი წყარო, ანალიზი სიღრმისეულია
6. თვალსაჩინოები
თვალსაჩინოება
ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა
თვალსაჩინოება შინაარსთან კავშირშია, მაგრამ ერთფეროვანი
მრავალფეროვანია, შინაარსის შესატყვისი
7. შემოქმედებითო
ბა
მცირე შემოქმედითობა
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები
 ჩანს ჯგუფის ორიგინალურობა,სიახ
ლე, რაც პროექტს საინტერესოს  ქმნის
8. კავშირები საგნებთან
არ ჩანს კავშირი საგნებთან
არის მოსაზრებების კავსირი ერთ ან ორ საგანიდან მიღებულ ცოდნასთან
ხდება  მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება  სხვადასხვა საგნებიდან მიღებულ ცოდნასთან
9. დასკვნები
არ არის ჩამოალიბე
ბული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნები ადეკვატურია,ჩამოყალიბებულია მკაფიოდ
10.პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოდგენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოალიბება
ბუნდოვნად არის ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, იყენებს თვალსაჩინოებებს,პასუხობს შეკითხვების უმატესობას
ნათლად არის ჩამოყალიბებული პროექტის არსი,მკაფიო მეტყველება, იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას.
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ ენიჭება შეასაბამისი ქულა. ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ექვსზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული)

მესამე  დონე(8–10 ქულა)
მეორე დონე (5–7 ქულა)
პირველი დონე (1–4 ქულა)
მოსმენა
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
საუბარი
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელს
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელებს
მეტყველება არ არის მკაფიო,მსმენელს უჭირს გაგება
არაველბარული კომუნიკაცია
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას  და გამოიყენოს არაველბარული კომუნიკაციის ფორმები
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
იშვიათად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს
მონაწილეობა
უჩვენებს ინტერეს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს,კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის გარშემო
მცირე ინტერესი აქვს,სადისკუსიო თემის მიმართ
კოოპერაცია
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,აცლის სხვებს აზრის გამოთქვას და იცავს დისკუსიის წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში,ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს

იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
მოსაზრებების არგუმენტირება
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით
მოსაზრებების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით








































შემაჯამებელი დავალების შეფასების ცხრილი

შეფასება
1–2
3–5
6–7
8–10
1.სათაური
ძალიან ზოგადია
მკაფიოდ არ პასუხობს თემას
კონკრეტულია
კონკრეტულია
2.თეზისი
არ არის ჩამოყალიბებ
ლი

არადამაჯერებელია
კარგადაა ჩამოყალიბებული
კარგადაა ჩამოყალიბებული
3.შინაარსი
გაუმართავია
ფაქტები და მაგალითები არასაკმარისი რაოდენობითაა მოცემული
ფაქტები და მაგალითები ვერ ამყარებენ თეზისში ჩამოყალიბებულ იდეას
ფაქტები და მაგალითები კარგად ამყარებენ თეზისში ჩამოყალიბებულ იდეას
4.დასკვნა
არ აქვს დასკვნა
დასკვნა არასრულია არის მხოლოდ თხრობა
დასკვნაი მხოლოდ გამეორებულია თეზისი
დასკვნაში შეჯამებულია
თეზისი
5.სამეცნიერო აპარატი
არ აქვს
არ ქვს
გამართულია
გამართულია
6. ენობრივი გამართულობა
გაუმართავია
არის ენობრივი შეცდომები
გამართულია
გამართულია

მოსწავლის შეფასება ქულებით (ესგ)

ქულები

9–10
მაღალი
7–8
საშუალო
5–6
საშუალოზე მაღლი
3–4
საშუალოზე დაბალი
2
დაბალი


მოსწავლის შეფასება ქულებით (ესგ)
განმავითარებელი და განმსაზრვრელი შეფასების აღწერილობა( ესგ)
რა მიზანს ემსახურება
სწავლის ხარისხის გაუმჯობესება
მოსწავლის განვითარების ხელშეწყობა
სწავლის ხარისხის გაკონტროლება
მოსწავლის მიღწევის დონის დადგენა ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზრვრულ ნიშნებთან მიმართებით

შეფასების საგანი
სწავლის პროცესი
სწავლის შედეგი
შეფასების შედეგად მიღებული გადაწყვეტილება
წინსვლის ხელშესაწყობად განსხვავებული აქტივობების შერჩევა,სწავლების სტრატეგიის შეცვლა, რჩევა–დარიგებების მიცემა და სხვა
აკადემიური მოსწრების დონის განსაზღვრა
მომდევნო ეტაპზე (კლასსი/საფეხურზე) დაშვება/ არ დაშვება
წარმატების კრიტერიუმების განსაზღვრა
კონკრეტული მოსწავლის წინსვლის საფუძველზე (საკუთარ მიღწევებთან მიმართებით–რა დონეს ფლობდა, რა დონეს ფლობს)
იმის საფუძველზე, თუ რამდენად მიაღწია სტანდარტით განსაზღვრულ შედეგებს (ყველასათვის საერთო სტანდარტით დადგენილ ნორმასთან მიმართებით)
შეფასების საშუალებანი
თვით/ ურთიერთშეფასების რუბრიკა
კითხვარი
სიტყვიერი
(ზეპირი,წერილობითი) კომენტარი
უნარის განვითარების ეტაპების გამომხატველი დონეები
ნიშანი



ჯგუფური მუშაობის შეფასების ცხრილი

მოსწავლის სახელი,გვარი

1
2
3
4
5
6
ყველა ჯგუფის წევრს შეაქვს წვლილი დავალებისათვის თავის გართმევაში






ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს და იცავენ რიგითობას






უცვლიან ერთმანეთს იდეებს და ინფორმაციას






ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ მუშაობენ






ურთიერთთანამშრომლობენ






ჯგუფის წევრები საგნობრივად მართებულად ართმევენ თავს დავალებას






ნაშრომის პრეზენტაციისას წარმოაჩენენ ნამუშევრის მთავარ იდეებს






ართმევენ თავს კრიტიკულ შეკითხვებს






პრეზენტაციის დროს იცავენ დროის ლიმიტს






საჭიროების შემთხვევაში ქმნიან და იყენებენ ისტორიულ– გეოგრაფიულ საშუალებებს






ჯამი








 










hdjahkdhaslk










Комментариев нет:

Отправить комментарий